Ik ga van minnelijke traject naar wettelijke schuldsanering, en moet nu bij elke schuld aangeven waarom schuldeiser akkoord zou moeten gaan. Hoe?

Ik moet dus de rechter motieven geven om de schuldeisers te dwingen om akkoord te gaan.
Het gaat om verschillende schulden, zowel zakelijk als prive, vanwege inkomensverlies.
Wat zijn goede voorbeelden waarom de schuldeiser akkoord zou moeten gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

Als de schuldeisers niet akkoord gaan, en de schuld niet (deels) kwijtschelden, ben jij niet in staat om dat te vergoeden, zakt de moed je in de schoenen, en verdwijnt bij jou de motivatie om die schuldeisers überhaupt nog iets terug te betalen. Kan jij het helpen dat je opeens minder verdient? Daar kunnen die grote bedrijven toch wel rekening mee houden? Alsof zij daardoor failliet gaan!

Als het bedrag gesaneerd wordt, heb jij een bereikbaar doel. En ga jij daar je best voor doen. En zien de schuldeisers dus meer geld terug dan wanneer ze de volle schuld bleven eisen.

Klopt mijn redenering? Ik hoop het voor je :)

Succes man!

Jan
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb hier geen ervaring mee maar probeer de situatie, zoals hij zou zijn zonder hun akkoord, te schetsen op korte, middellange en lange termijn (periode van 5 jaar).
Van een kale kip valt immers niet te plukken.
Vergeet daarbij niet je eigen motivatie te noemen. Waarom zie je dit als enige uitweg en welke stappen zet jij om zoveel mogelijk af te lossen.

Sterkte en succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat bedoel ik. Ik zou dat wel verspreiden over meerdere jaren. Ik heb namelijk begrepen dat zo'n traject ook meerdere jaren duurt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar nogmaals, ik heb er geen ervaring mee. Ik weet niet wat de vereisten zijn van zo'n motivatie.
Het kan simpel zijn.
Als hun niet akkoord gaan is er meer te halen dan wanneer het via de rechter gaat.
Dus als je goed laat zien wat je wel kan aflossen en dat meer niet reeel is heb je kans dat ze wel akkoord gaan.
Dit in wat nette bewoordingen weergeven natuurlijk ;)